paralotnie | sprzet
2013-06-13

Wszystko o spadochronach ratunkowych w paralotniarstwie - film

Wykład Leszka Mańkowskiego o spadochronach ratunkowych w paralotniarstwie został wygłoszony podczas tegorocznych targów Targów Lotnictwa Lekkiego ParaRudniki 2013.
2013-05-09

Navcomm pokaże prototyp radia na Para Rudnikach

Nowe radio lotnicze NC55A pokaże firma Navcomm na Targach Lotnictwa Lekkiego Para Rudniki w ostatni weekend maja br. na lotniku Aeroklubu Częstochowskiego. Trwają ostatnie testy tego sprzętu, który będzie w sprzedaży jeszcze w tym sezonie.
2013-04-12

Nowoczesna trajka z kompozytów. Airone.PRO pokaże ją po raz pierwszy

Leciutką trajkę wykonaną z kompozytów zaprezentuje po raz pierwszy jej producent firma Airone.PRO na Targach Lotnictwa Lekkiego Para Rudniki, które odbędą się 25-26 maja br. na lotnisku Rudniki. To nowoczesny wózek, o połowę lżejszy od poprzedniego modelu trajki, który został produktem roku 2012 lotniczejpolski.pl. Wózek daje się błyskawicznie złożyć. A do tego pasuje do niego niemal każdy napęd. Żaden element konstrukcji nie zasłania widoku przestworzy i ziemi z lotu ptaka.
2013-04-08

Flybike – latający skuter

Pierwszy Ogólnopolski Salon Lotniczy – Air Passion, który odbywał się podczas Targów Motor Show w Poznaniu, oprócz znanych już konstrukcji lotniczych w swojej hali zgromadził także nowatorskie statki powietrzne, którymi nie tylko można latać, ale i jeździć.
2013-04-04

Najnowszy wariometr/gps firmy Ascent

Został zaprojektowany wyłącznie na potrzeby paralotniarzy i lotniarzy, Ascent Vario oferuje wszystkie niezbędne informacje dla każdego pilota za przystępną cenę… i jest na tyle mały, że może być noszony jak zegarek.
2013-02-21

Napędy SkyTrekking

Szkoła paralotniowa SkyTrekking jest dystrybutorem znanych marek: Gradient, Sky, ITV, Woody Valley. Aktualnie rozszerzamy swoją ofertę o produkcję napędów paralotniowych własnej konstrukcji. Napędy SkyTrekking posiadają sprawdzone jednostki napędowe takich firm, jak: Minari - Parmakit oraz H&E Paramotors.
2013-01-29

Aeroklub Polski zakupił skrzydła dla Kadry Narodowej PPG

W ramach dotacji sprzętowej z Ministerstwa Sportu i Turystyki, Aeroklub Polski uzyskał dofinansowanie na zakup pięciu skrzydeł oraz czterech pylonów dla Mikrolotowej Kadry Narodowej PPG. Kadra otrzymała już pierwsze z zamawianych skrzydeł – to najnowsze „dziecko” firmy Dudek Paragliders Snake.
2013-01-25

Pierwszy Snake w barwach kadry PPG

Kadra Narodowa PPG poinformowała o otrzymaniu pierwszego skrzydła Snake w biało-czerwonych barwach kadry. Teraz czas na intensywne testy. Snake to nowe skrzydło Dudka przeznaczone do slalomów.
2012-12-17

GoPro HD HERO3 Black Edition

Małe podręczne kamerki akcji podbiły już rynek sportów. Jest ich tak wiele, że aż czasami trudno wybrać. Wszystko zależy od tego do czego taka kamerka ma służyć, a dokładniej co nagrywać. Najbardziej znana kamera – GoPro HERO2, doczekała się swojego następcy – wersji HERO3. Według producenta nowa kamera jes mniejsza, lżejsza… i lepsza.
2012-11-29

Nflightcam dostępne w Polsce

Oferta firmy DRABPOL w dziedzinie awioniki poszerzyła się o kamery do filmowania lotów firmy Nflightcam. Było to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z amerykańskim producentem tych urządzeń.
2012-09-21

Nowy fornkontener Dudka

Firma Dudek wypyściła na rynek nowy lekki frontkontener na spadochron ratunkowy dla osób uprawiających speedriding oraz paraalpinizm.
2012-09-19

Jaka jest Osa (WASP) firmy Airaction?

W internecie nie ma wielu informacji na temat napędu Osa (WASP) firmy Airaction. Zachęcający jest film Rafiego z ParaRudników 2012, gdzie napęd osiągnął 55kg ciągu. Obiektywne źródło filmu przekonało mnie do wyboru tej konstrukcji. Cena za podstawowy zestaw to 9500zł (napęd, sprzęgło odśrodkowe, śmigło, pokrowiec na śmigło, kosz, uprząż, karabinki, instrukcja). Można dopłacić 200zł za kosz dzielony na 4 części (zamiast na 2) oraz za uproszczoną piastę śmigła. Odpuściłem sobie te dodatki. Dodatkowe śmigło to koszt 800zł. Pragnę zaznaczyć, że poniższy tekst jest moją osobistą opinią na temat tego napędu. Można się z nią zgadzać lub nie.
2012-09-18

Nowa trajka firmy Airone ze składanym podwoziem

Chciałbym przedstawić Wam nową trajkę oferowaną na rynku. Jej producentami i konstruktorami są właściciele firmy Airone - Michał Szelest i Wojtek Piech. Jest to na tyle niezwykła konstrukcja, że pozwala cieszyć się swobodą latania, jak w przypadku startu z nóg.
2012-09-10

Zestaw ratunkowy dla paralotniarzy

Zestaw Life Safety Paralotniarz może być idealnym rozwiązaniem dla pilotów paralotni, lotni czy załóg balonów. Dzięki niewielkiej masie i poręcznej formie opakowania można z niego korzystać również podczas uprawiania turystyki pieszej czy rowerowej.
2012-08-08

Elektryczna trajka Ele-DriveCo

Znalazłem opis polskiej trajki elektrycznej. Nie wiem czy to nowość czy też nie. Taka bardziej ciekawostka.
2012-08-07

Buran X3M – nowa wyścigówka PPG od Air-Sport

Buran X3M to skrzydło skonstruowane z przeznaczeniem dla ambitnych sportowców lubiących dynamikę i prędkość. Konstrukcję wyróżnia kilka nowatorskich rozwiązań, które do tej pory nie były stosowane w skrzydłach PPG. Dzięki nim paralotnia oferuje duży zakres prędkości i przyjazne sterowanie.
2012-07-23

Nevada - nowa konstrukcja od Gradienta

Czeski producent sprzętu paralotniowego wprowadził do seryjnej produkcji nową paralotnię pośrednią w klasie High B o nazwie Nevada.
2012-07-19

Reflection – skrzydło PPG od firmy U-Turn

Firmy U-Turn wypuściła na rynek nowe, łagodne i łatwe w kontroli skrzydło z profilem samostatecznym Reflex. Według producenta Reflection jest wyjątkowo stabilne przy dużych prędkościach i zapewnia duże bezpieczeństwo podczas lotu.
2012-07-16

Frontkontener z odpinanym kokpitem od Dudka

Firma Dudek wypuściła na rynek frontkontener na spadochron ratunkowy, wyposażony w odpinany kokpit na przyrządy.
2012-07-10

Obciążenie powierzchni paralotni – aktualizacja

W ostatnim numerze magazynu Vario (numer 3) pisałem o obciążeniu powierzchni w paralotniach swobodnie latających. O paralotniach PPG jedynie wspomniałem, że mają nieco większe obciążenia powierzchni, bo nie dysponowałem jeszcze danymi z ankiety Leszka Klicha. Ponieważ jest już ponad 250 odpowiedzi, to jest też materiał do opracowania. Na jego podstawie został stworzony poniższy wykres pokazujący zależność obciążenia powierzchni od masy startowej. Jak widać to obciążenie nie jest wartością stałą i rośnie wraz ze wzrostem masy startowej.