motolotnie | sprzet
2008-02-22

Skrzydła Topless

W ofercie kilku europejskich producentów pojawiły się skrzydła przeznaczone do motolotni, których konstrukcja nie wymaga górnego masztu i olinowania. Są to skrzydła tzw. topless. Na chwilę obecną bardzo mało jest dostępnych na ich temat informacji, ponieważ nie cieszą się one taką popularnością w środowisku motolotniarzy jak skrzydła klasyczne.
2008-02-11

Alternatywa dla silników Rotax

HKS 700E Sport to japoński silnik przeznaczony do zabudowy w motolotni lub w samolocie ultralekkim. W Polsce jest on jeszcze bardzo słabo rozpowszechniony, jednak francuski Air Creation i angielski Pegasus stosują go w swoich seryjnych motolotniach. Odkąd w 2005 roku Alek Dernbach zdobył tytuł Mistrza Świata latając na HKS-ie, rok rocznie na zawodach mikrolotowych zaczęło pojawiać się więcej „japończyków”.
2008-02-01

Miniaturowa motolotnia

Marzysz o posiadaniu własnej motolotni, ale mieszkasz z dala od lotnisk lub lądowisk? Nie planujesz robienia długich przelotów a jedynie chciałbyś polatać sobie popołudniami „wokół komina” lub zabrać na rodzinne wczasy swoją motolotnię? Jesteś posiadaczem motolotni która spala ogromne ilości paliwa a przeważnie latasz solo? Może powinieneś zainteresować się ciekawostką wśród motolotni –angielską Dragonfly....
2008-01-24

Nowe skrzydło iXess 13

Wiosną 2007 roku firma Air Creatoin zakończyła prace nad nowym skrzydłem iXess 13, którego prezentacja miała miejsce w czasie Mikrolotowych Mistrzostw Świata w Czechach. Jest to mniejsza, 13,5 m², wersja utytułowanego flagowego iXess`a 15 produkowanego przez Air Creation od 4 lat.
2008-01-24

Jeden przyrząd wiele możliwości

Cyfrowe przyrządy typu „glass cokpit” na dobre zagościły w „general aviation”. W samolotach komunikacyjnych są już w zasadzie standardem. Bardzo dynamiczny rozwój elektroniki umożliwił stworzenie wielofunkcyjnych urządzeń skompresowanych do bardzo małych rozmiarów co umożliwia zamontowanie ich w samolotach ultralekkich i motolotniach.