motolotnie | sprzet
2010-05-31

Skrzydło motolotniowe Woopy-Fly

Woopy-Fly to nietypowa konstrukcja nadmuchiwanego skrzydła motolotniowego, które można było między innymi zobaczyć na międzynarodowych targach lotnictwa ogólnego Aero w niemieckim Friedrichshafen.
2010-05-26

Skrzydło Profi TL

Jednym z nowszych skrzydeł dostępnych do szerokiej rzeszy pilotów motolotniowych są skrzydła produkowane przez firmę Aeros - Profi TL.
2010-04-02

Icaro 2000 - motolotnia o napędzie elektrycznym

W ostatnich miesiącach zachodnie media związane z lotnictwem mikrolotowym żyją interesującym projektem Manfreda Ruhmera. Niemiec skonstruował bowiem motolotnię napędzaną silnikiem elektrycznym.
2010-03-01

ULC: Informacja dla użytkowników silników ROTAX 912

W związku z wprowadzeniem przez firmę Rotax nowego wydania Instrukcji Obsługi Technicznej (Obsługa Liniowa), wydanie 2, zm. 0, Urząd Lotnictwa Cywilnego przypomina o konieczności dostosowania posiadanych Instrukcji do wersji aktualnej z 1 października 2009 r.
2010-01-15

Motolotnie Szaman

Pomysł budowy motolotni o konstrukcji wykraczającej poza obowiązujące standardy zrodził się jesienią 1995 roku. Konstrukcję opracował Jan Madej a do realizacji projektu przystąpił jeszcze Janusz Wróbel.
2010-01-05

BioniX dostępny dla polskich klientów

Najnowsze skrzydło francuskiej firmy Air Creation - rewolucyjny model BioniX dostępny jest już dla polskich motolotniarzy. Zamówienia na to wyjątkowe skrzydło można już składać u polskiego przedstawiciela francuskiej firmy.
2009-12-28

Silniki lotnicze Vaxell

Jedną z niewielu polskich firm, które zajmują się produkcją silników dedykowanych lotnictwu jest bydgoska firma Świątek, która może pochwalić się ponad 30-letnim doświadczeniem w konstruowaniu i tuningu silników spalinowych.
2009-12-21

Rotax zwiększa okres międzyremontowy na silniki

Austriacki producent silników lotniczych powszechnie używanych w samolotach ultralekkich i motolotniach opublikował w ubiegłym tygodniu biuletyn serwisowy dotyczący silników serii 912.
2009-10-20

Motolotnie TANARG

Trzydziestoletnie doświadczenie firmy Air Creation oraz ciągłe poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych w zakresie sprzętu motolotniowego doprowadziło do powstania sportowo-turystycznego wózka TANARG.
2009-10-06

Nowe skrzydło BioniX

Air Creation, szeroko znany w Polsce francuski producent sprzętu motolotniowego wypuścił na rynek swoje nowe, rewolucyjne skrzydło motolotniowe - BioniX.
2009-06-21

Motolotnie QuikR

Motolotnie QuikR to jedne z najszybszych tego typu maszyn obecnie na rynku. Świetne właściwości lotne, wysokie prędkości przelotowe i duży margines bezpieczeństwa sprawiają, że QuikR mogą śnić się niejednemu doświadczonemu motolotniarzowi.
2009-03-20

Wózek motolotniowy „Bumerang”

Jedną z wielu ciekawych, polskich konstrukcji wózków motolotniowych, jest wózek Bumerang. Wiesław Meyza, twórca wózka, zbudował go w 2001 roku, jako swoją trzecią konstrukcję. Każda kolejna uosabiała inny zamysł konstrukcyjny, oraz inny poziom wiedzy w trakcie budowania.
2009-03-10

Zestaw tuningowy Bully Hawk

Kanadyjska firma Bully Hawk Aero Performance wypuściła na rynek zestaw tuningujący dedykowany 80-konnym wersjom silników lotniczych ROTAX 912UL.
2008-07-29

Motolotnia Jazz 2000

Motolotnia Jazz ze skrzydłem Stratus jest rozwinięciem poprzednich konstrukcji polskiej firmy Kompol – motolotni Blues i Blues Plus.
2008-03-21

Kolejna wystawa – Ultralight BLOIS 2008

Wiosna to pora przygotowań do sezonu, w trakcie których podejmujemy ostateczne decyzje dotyczące wyboru lub modernizacji sprzętu. Czas ten skrzętnie wykorzystują wszyscy producenci i dystrybutorzy.
2008-03-15

FIB - motolotnia z Włoch

Wypatrując ciekawostek na zbliżający się sezon motolotniowy, przyjrzyjmy się włoskiej hydromotolotni firmy Polaris Motor. Motolotnia ta nosi nazwę FIB i jest flagowym produktem Polarisa. W Polsce jest rzadkością, natomiast w wielu krajach zdobyła już dużą popularność.
2008-03-08

Brytyjski Quick -jedna z najszybszych motolotni

Bez wątpienia najszybszą motolotnia produkowaną seryjnie jest angielski Quick, produkowany przez firmę Pegasus & Mainair Aviation. Motolotnia ta znajduje się na rynku od koło pięciu lat. Posiada kilka ciekawych cech wartych zainteresowania.
2008-03-05

Eksploatacja skrzydeł

Rynek polski opanowany został przez kilku producentów z Europy oferujących skrzydła do motolotni. Każdy z nich do swoich produktów załącza instrukcję użytkowania w locie i terminarz prac okresowych. Ponadto każda z firm określa procedury dotyczące przeglądów i napraw. Zazwyczaj przeglądom poddaje się skrzydło po 150 godzinach lotu lub roku eksploatacji. Zakres prac i obowiązkowych wymian części wynika z doświadczeń eksploatacyjnych każdego z producentów i służy utrzymaniu bezpieczeństwa eksploatacji ich wyrobów.
2008-03-06

Uniknij błędów przy zakupie sprzętu – o co pytać?

Motolotnia to nie tylko skrzydło, wózek i przyrządy, ale również dokumenty. Piloci chcący kupić sprzęt powinni zdawać sprawę, że kupując motolotnię bez ważnych dokumentów lub z brakami niektórych z nich, będą mieli poważny problem z uzyskaniem pozwolenia na wykonywanie lotów. Dotyczy to szczególnie nowych motolotni, budowanych od roku 2005, których budowa nie była prowadzona pod nadzorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC).
2008-03-02

Z motolotnią na narty

Dogodne warunki do latania motolotnią panują w Polsce przez siedem do ośmiu miesięcy. Motolotnia nie posiada zamkniętej kabiny i pilot poddany jest wpływowi warunków zewnętrznych, co wielu zniechęca do latania. Zima kojarzy się motolotniarzom bardziej z okresem dokonywania przeglądów, napraw oraz spotkań w gronie przyjaciół lotników i snuciem planów na nadchodzący sezon.