2016-10-19

easyJet wspiera startupy

easyJet nawiązuje współpracę z Founders Factory w celu tworzenia oraz rozwijania startupów i innowacyjnych rozwiązań dla branży podróżniczej.

easyJet, wiodąca europejska linia lotnicza, podpisała wielomilionową umowę z Founders Factory, akceleratorem i inkubatorem przedsiębiorczości oraz innowacji. easyJet podejmuje współpracę z Founders Factory jako szósty i ostatni inwestor korporacyjny, a także jedyna firma z branży podróżniczej. Twórcami Founders Factory są Brent Hoberman i Henry Lane Fox.

W następstwie zawarcia pięcioletniej umowy i objęcia udziałów w Founders Factory, easyJet każdego roku będzie finansować i rozwijać pięć nowopowstałych startupów, a także współtworzyć od podstaw dwie nowe spółki.

Specjaliści pracujący na co dzień w Founders Factory, z których wielu jest przedsiębiorcami o znaczącym dorobku, wezmą pod swoje skrzydła startupy i wspólnie z easyJet będą pracować nad tworzeniem i wprowadzeniem nowych produktów i usług z obszaru TravelTech.

Współpraca jest niezwykle cenna zarówno dla easyJet, jak i naszych pasażerów, gdyż wraz z nią kontynuujemy rozwój przełomowych innowacji, które są podstawą naszej strategii. Już od pięciu lat wykorzystujemy nowoczesne technologie do przeobrażenia naszej linii lotniczej oraz sposobu, w jaki doświadczają podróży nasi pasażerowie – powiedziała Carolyn McCall, dyrektor generalna easyJet.

Utalentowany zespół easyJet zyska wsparcie przedstawicieli nowego pokolenia przedsiębiorców pracujących nad przełomowymi innowacjami. Pozwoli nam to zachować ducha innowacji, tworząc jednocześnie nowe perspektywy rozwoju. Innowacyjność jest znakiem rozpoznawczym easyJet – wspomnijmy choćby naszą nagradzaną aplikację, która została pobrana już 17 milionów razy, rozwiązanie Mobile Host na lotniskach, czy też postępy, jakie czynimy w wykorzystaniu dronów podczas przeglądów naszych samolotów – dodała Carolyn McCall. – Praca z Founders Factory nad tworzeniem nowoczesnych usług z obszaru TravelTech pomoże nam uczynić podróżowanie w przystępnej cenie jeszcze łatwiejszym.

Z niezwykłą przyjemnością oznajmiamy, iż nadszedł czas na kolejną odsłonę naszej współpracy z easyJet. Odwiedzałem Sir Steliosa w hangarze w Luton jeszcze w czasach, kiedy przewoźnik ten nie był obecny w Internecie. W międzyczasie easyJet stał się wiodącą linią lotniczą obsługującą 73 milionów klientów rocznie, a także ‎globalną marką, która na całym świecie zyskała uznanie dzięki swojej innowacyjności i utrzymywaniu niezmiennie wysokich standardów. Dziś jesteśmy u progu kolejnego etapu cyfrowej rewolucji, która zmieni sposób, w jaki myślimy o podróżowaniu – powiedział Brent Hoberman, współzałożyciel i prezes zarządu Founders Factory. – Jesteśmy przekonani, że wspólnie możemy wspierać kolejne pokolenie pionierów innowacji w branży podróżniczej, którzy wykorzystają potencjał, jaki niesie ze sobą zastosowanie na szeroką skalę nowych rozwiązań technologicznych, w tym personalizacji usług, wirtualnej rzeczywistości, sztucznej inteligencji, e-commerce czy technologii z obszaru FinTech.

Innowacyjność od samego początku wpisana jest w działalność easyJet – począwszy od chwili pojawienia się na rynku 20 lat temu, spółka stale zmieniała sposób, w jaki pasażerowie doświadczają podróży lotniczej, a dziś ma przewodnią rolę w tworzeniu innowacji w obszarze technologii cyfrowych, sieci, a także rozwiązań technicznych i operacyjnych, które czynią podróżowanie jeszcze łatwiejszym.

Od 2011 roku aplikacja easyJet na iPhone pobrana została ponad 17 milionów razy. W momencie powstania aplikacja obejmowała wyłącznie podstawowe usługi umożliwiające dokonywanie rezerwacji i odprawę, jednak wraz z upływem czasu wzbogaciła się w chętnie wykorzystywane funkcje obejmujące skanowanie paszportu, śledzenie lotów w czasie rzeczywistym, mobilną kartę pokładową oraz zastosowania dla Touch ID. Rozwiązanie zostało również uzupełnione o aplikację easyJet dla zegarka Apple Watch, a także lotniskowe powiadomienia w czasie rzeczywistym przy zastosowaniu technologii Mobile Host. easyJet było pierwszą linią lotniczą na świecie, która we współpracy z Flightradar24, do aplikacji mobilnej włączyła usługę śledzenia samolotów w czasie rzeczywistym. W chwili obecnej przewoźnik pracuje nad wykorzystaniem dronów przy przeprowadzaniu przeglądów technicznych samolotów, a także jako pierwszy opracował technologię wykrywania pyłów wulkanicznych.

Founders Factory pragnie pozostać ważną częścią prężnego ekosystemu technologicznego w Europie, dlatego też przez następne pięć lat rozwijać będzie 200 nowopowstałych spółek technologicznych działających w sześciu sektorach. Umowa z easyJet stanowi szóste i ostatnie ogniwo przedsięwzięcia. W lipcu 2015 roku do tworzenia rozwiązań w sektorze edukacji pozyskano Holtzbrinck Publishing Group (do której należy między innymi Macmillan Publishers). Sektor mediów reprezentowany jest przez grupę Guardian Media, która przystąpiła do inicjatywy w styczniu 2016 roku. Wczesnym latem bieżącego roku z projektem związała się również Aviva działająca w sektorze FinTech oraz L’Oreal, który będzie rozwijać cyfrowe rozwiązania w sektorze kosmetyków. W ostatnim czasie do współpracy pozyskano także chińską spółkę CSC Group jako oficjalnego partnera przedsięwzięcia w sektorze sztucznej inteligencji.

easyJet ma także zapewnione miejsce w zarządzie Founders Factory, z ramienia przewoźnika zasiadać będzie w nim James Millett, szef działu technologii cyfrowych easyJet.

Źródło: easyJet

Ocena:  
( 0 )      nie oceniany
  Opinii:  

0

  

Dodaj swoją opinię