2010-01-05

Tupolew po remoncie

W grudniu 2009 roku do Polski wrócił Tu-154M z numerem 101, który przechodził remont główny w rosyjskiej Samarze. Wkrótce będzie mógł latać z VIP-ami. W połowie stycznia do Samary na podobny remont ma lecieć drugi Tupolew z Okęcia – nr 102.

Tu-154M (nr 101) do Samary poleciał w maju 2009 roku. W mieszczących się tam zakładach lotniczych samolot przechodził całościowy remont główny, połączony z przedłużeniem resursu technicznego i modyfikacją. Na macierzyste lotnisko Okęcie Tupolew powrócił 23 grudnia 2009 roku o godzinie 18. Oba Tupolewy – nr 101 i 102 – znajdują się na wyposażeniu 36 specjalnego pułku lotnictwa transportowego, którego zadaniem jest m.in. transport najważniejszych osób w państwie, w tym prezydenta i premiera.

Wyremontowany Tu-154 jeszcze nie lata z VIP-ami. Wykonuje loty operacyjne (m.in. dziś jest w powietrzu), jednak dopuszczenie do lotów z przedstawicielami najwyższych władz państwowych wymaga realizacji obowiązujących w tym zakresie procedur. Przewiduje się, że w tym tygodniu procedury te zostaną zakończone. Na 12 stycznia zaplanowany jest przelot (lotem technicznym) drugiego Tupolewa do Samary. Maszyna z numerem 102 przejdzie tam taki sam remont główny. Remontowane są także silniki samolotów D-30KU oraz rozruchowe TA-6A.

Umowę na remont Tupolewów o wartości niemal 70 mln zł podpisano 9 kwietnia z konsorcjum firm MAW Telecom i Polit-Elektronik. To trzeci remont główny wyprodukowanych w 1990 roku samolotów.

Oprócz dwóch egzemplarzy Tu-154M, do przewozu VIP-ów mogą być wykorzystywane cztery samoloty Jak-40 oraz śmigłowce W-3 Sokół i Bell 412HP.

Zobacz też:
Kto wyremontuje Tupolewy?
Tu-154 leci do remontu
Sławomir Kasjaniuk

Ocena:  
( 5 )      nie oceniany
  Opinii:  

2

  

Dodaj swoją opinię

Utworzony: 2016-01-14 09:08:36 ~~cocowei~~

Expensive and bound Rolex R茅plique abroad from http://www.drhaushka.co.uk/ ability for that commoners. Therefore Replique Audemars piguet alarm Montres can action just as well. With the capabilities, accomplished and breeding around on par with that with the different Replique Audemars piguet alarm Montres will be awful admirable alms concepts for http://www.breitling1replica.co.uk/ this blithe year or on any accident for that accomplish a difference. However to ensure you鈥檙e not bamboozled you accept to go http://www.channel-ferries.co.uk/ via accurate and reliable websites like http://www.Montresen.com that can action you you accomplished items at bargain amount with diffuse abiding customer assistance. They are able to aswell accommodate your get anon to http://www.makingartwork.co.uk/ abetment you beat the time blitz and the majority of the items appear with assure and 1 agenda year guarantee. Due to the actuality Montresen.com action alone in the top in replique Montres, their amount of bounce is just about nil, but central the abominably break of animosity the applicant account agents will acceptable be decidedly added than agreeable to http://www.rolexreplicaa.co.uk/ become of assist.Audemars Piguet developed ultra-thin handbook ambagious motion application a array of one.65mm. This movement, the thinnest in the apple at time, absolutely fabricated a hit. As abundant as now, this almanac has not been torn by any motion that fabricated by acceptable Montre bearing technique. Now , acknowledgment appear the advance of quartz appearance technique, the array of movement could possibly be decidedly beneath than 1.0mm if abridgement of spring, adherence and escape caster and added basic parts.

Utworzony: 2010-06-10 11:33:30 ~~Anonim~~

Aleksandr Szengardt, który "mimo zaawansowanego wieku (85 lat) nadal kieruje konstruktorami koncernu Tupolew" powiedział:
"Kiedy problem hałasu został przez nas przezwyciężony – z dumą oświadcza Szengardt – spróbowali podejść nas mówiąc o zapewnieniu bezpieczeństwa lotów. Zaczęli wymagać, żebyśmy zainstalowali systemy TAWS, systemy sygnalizacji niebezpiecznej odległości od innych samolotów, żebyśmy zmienili systemy nawigacyjne. Konstruktorzy musieli nieźle się nagłowić, żeby dopasować systemy cyfrowe do istniejącego sprzętu pilotażowo-nawigacyjnego opartego na urządzeniach analogowych". I teraz proszę o uwagę: "Tupolewcy potrafili znakomicie rozwiązać i ten problem. Niestety, jako pierwsi na tę nowość zareagowali nie rosyjscy, ale zagraniczni użytkownicy. Więc jako pierwsze zostały udoskonalone samoloty Tu-154M z polskiego rządowego specjalnego pułku lotniczego".
http://www.rp.pl/artykul/2,490771.html