2017-01-31

Pożegnalny lot na F-16 w Krzesinach

W dniu 30 stycznia 2017 roku mjr pil. Jacek Szczotka odbył pożegnalny lot z lotniska Poznań-Krzesiny na samolocie wielozadaniowym F-16.

W dniu 30 stycznia 2017 roku mjr pil. Jacek Szczotka odbył pożegnalny lot z lotniska Poznań-Krzesiny na samolocie wielozadaniowym F-16. W pożegnalnym locie uczestniczył Dowódca Bazy płk pil. dr inż. Grzegorz Ślusarz. W czasie lotu mjr pil. Jacek Szczotka drogą radiową podziękował cywilnym i wojskowym punktom dowodzenia i kontroli powietrznej za dowodzenie i zabezpieczanie lotów. Przed podejściem do lądowania, w geście pożegnania samolot F-16 wykonał przelot nad krzesińskim pasem.

Po wylądowaniu i opuszczeniu kabiny pilot pożegnał się z samolotem oraz złożył serdeczne i osobiste podziękowania towarzyszącemu mu w trakcie lotu Dowódcy Bazy. Podziękował również personelowi technicznemu za przygotowanie maszyny do lotu.

Po tych podziękowaniach odbyła się uroczystość oficjalnego zakończenia przez mjr. Szczotkę wykonywania lotów w powietrzu podczas służby w Siłach Powietrznych. W uroczystości uczestniczył Dowódca 31. BLT oraz Dowódca 2. SLT płk dypl. pil. Jacek Pszczoła. W uroczystości wzięli udział wszyscy piloci Bazy oraz rodzina pilota.

Mjr pil. Jacek Szczotka w krótkim wystąpieniu serdecznie podziękował wszystkim za udział w tym wyjątkowym dla niego przedsięwzięciu, podziękował za lata wspólnie wykonywanych lotów oraz życzył wszystkim zebranym wszelkiej pomyślności i szczęścia lotniczego.

Mjr pil. Jacek Szczotka wstąpił do Sił Powietrznych w 1999 roku. Pierwsze skrzydła zdobył w dęblińskiej Szkole Orląt. W 2003 roku ukończył Wyższą Szkołę Oficerską Sił Powietrznych, uzyskując stopień inżyniera. W 2005 roku otrzymał tytuł magistra na Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. W 2008 roku ukończył kurs szkolenia na samolot wielozadaniowy F-16. W 2011 roku ukończył kurs w ramach Tactical Leadership Programme w Albacete w Hiszpanii, a rok później kurs instruktorów samolotów F-16 w Tuscon w USA. Do chwili obecnej wylatał ponad 1984 godziny na różnych typach samolotów, z czego ponad 1270 na F-16. Z dniem 31 stycznia 2017 roku żegna się z mundurem i przechodzi na emeryturę, a jego prywatne życie nadal będzie związane ze skrzydłami.

Galeria

kpt. Krzysztof Nanuś
oficer prasowy 31. BLT

Ocena:  
( 7 )      może być
  Opinii:  

8

  

Dodaj swoją opinię

Utworzony: 2017-03-28 17:44:37 ~~Cesmah~~

Viagra Prezzo Farmacia Kamagra Sildenafil Buy Provera Priligy And Viagra Together Cheap Antabuse Tablets Propecia 20mg Levitra 40 Mga For Sale Mexico Beach Buy Propecia Online Usa Erfahrungen Mit Viagra Kaufen Is Kamagra Legal Tadalafil Tablets Best Pharmacy To Buy Tadalafil Generic Viagra With Overnight Delivery Levitra Pills Online Viagra Grenoble Doxycycline Rodoxycycline How To Buy Buy Cheap Kamagra Levitra Farmacia Di Pros And Cons Of Counterfeit Cialis Levitra Brand Name Buy 25mg Viagra Online Clalis 20mg Vs Clalis 40mg Priligy Buy Online Uk Buy Tamoxifen No Prescription Amoxicillin Trihydrate 500mg Order Zoloft Online Usa Kamagra Direct Is Amoxicillin The Same As Penicillin Cheap Viagra Fast Clomid C25 Use our calculator below to find the ideal loan for you. bad credit personal loans Other payday lenders may sign the consent agreement to remain in business pending the final resolution of the case.By taking a short term bridge or hard money loan the borrower often saves equity and extends his time to get his affairs in order to better manage the property.Amoxicillin Sensitive To Sunlight Cheap Clomid Usa Can Nolvadex Be Shipped Into The Us Cialis Qualite Buy Accutane Cheap Comparaison Cialis Et Levitra Levitra Lower Back Pain Prices Strattera Buy now isotretinoin oratane Como Obtener Priligy Shop Zithromax Online Propecia Inem Clomid Plus Decapeptyl Get Cheap Xenical Online Viagra Quando Scade Il Brevetto Generic Pharmacy Online Generic Inderal Viagra Contre Indications Express Viagra Delivery Azithromycin Tablets Levitra Vardenafil Side Effects Sale Amoxicilina Amoxiclav Sandoz Over Night Clomiphene Buy Amoxicillin 21 Cialis Per Impotenza Buy Priligy In Usa Cialis 10 Mg Prospecto Top Pills Kamagra Buy Online Canadian Pharcharmy Meds Cialis E Psicofarmaci Cheap Cialis Isotretinoin cash delivery overseas Medicament Cialis Prix Cheap Cialis No Rx Plavix Online Buy Buy Real Xenical Propranolol To Buy Can I Get Lithium Over The Counter Proscar Without Prescription Generic Propecia Cheap Cytotec Pill Propecia Online Without A Rx Fish Flex Cephalexin Cheap Viagra Discount Fedex Elocon Buy Mastercard Store Contraindicaciones De Cialis Buy Viagra Online Dapoxetina Depressione Acquisto Kamagra Oral Jelly Buying Cialis Online Where To Buy Levitra Cheap Cialis Indicaciones Where Buy Propecia Sildenafil100mg Farmacia Viagra Sin Receta Cheap Generic Cialis Viagra Quale Dosaggio

Utworzony: 2017-02-04 21:05:27 ~~papkin~~

@II
Wybacz, ale po ponad dwudziestu latach w armii doskonale wiem , że taki proces odejść młodych zołnierzy nie jest czymś NATURALNYM.
36 lat to pełnia kariery lotniczej - to wtedy wreszcie stajesz sie doświadczonym dowódcą klucza, szefem szkolenia, nawigatorem eskadry, etc.
Zbyt długo widziałem różne fale odejść - najczęściej z powodu zmian w ustawie emerytalnej (lepiej odejść na starych, korzystnych warunkach niż na nowych). Doświadczyłem też odpływu kadry lotniczej ze względu na mizerię w szkoleniu i brak sprawnych maszyn do latania (niektórzy "podróżowali" po Polsce wraz z etatami na innych typach). nigdy jednak nie było tak, jak jest teraz. Owszem zdarzały sie głębsze roszady ze względu na "podpięcie" pułkowników i zastępców pod danego - niepożądanego już - generała. Teraz za "zaszczytną służbę" dziękują juz nawet podoficerowie i oficerowie młodsi (o starszych nie wspominając). To nie jest normalne! Wojsko aby dobrze funkcjonować wymaga stabilizacji i pewności kierunku rozwoju. O jakiej przyszłości można mówić, jeśli lecisz ze stanowiska za brak szacunku wobec "misiaczka z kakałkiem"??
Margeritas ante porcos!

Utworzony: 2017-02-03 09:56:47 ~~II~~

@papkin,
Niekoniecznie musi zostać i szkolić następnych. Do dowództwa idą karierowicze i Ci którzy to lubią. Niekoniecznie każdy chce isc wyżej w hierarchii wojskowej. Osobiście również dalejbym latałbym w cywilu, niż siedział za biurkiem z dodatkowymi gwiazdkami na pagonach.
Z tego co wiem nie odchodzi ich więcej niż zwykle. Taki proces zapewniem Cię jest naturalny.
A co do "aptekarza" to luz. Za jakiś czas nawet nikt nie bedzie pamiętał ze ktoś taki był. Profesjonalny żolnierz służy Ojczyźnie, nie wladzy, więc jeżeli ktoś odchodzi z pobudek politycznych z armii to znaczy, że nie umie być apolityczny w każdej sytuacji. Nie sądzę aby tak było w przypadku profesjonalistów z F16.
Tak więc luz i dla obydwu stron politycznej barykady życzę więcej pokory a mniej politycznej agitki na forum.
Pozdro
II

Utworzony: 2017-02-03 08:09:00 ~~papkin~~

Jak zwykle piękna i przepełniona miłością katolicką wypowiedź "prawiczka". Jak widzę wszyscy oponenci jedynie słusznej opcji, z marszu są lewakami, pedałami i dżenderami   )) Cóż, przykład idzie z góry...
Zwróć uwagę jednak na fakty historyczne: każda "czystka" w szeregach armii kończy się tragicznie. Na długie lata pozbywamy się doświadczonej kadry dowódczej zanim następcy osiągną taki poziom - spójrz szerzej a nie tylko na koniec nosa i swojej parafii.
Pilot z takim doświadczeniem i w tak młodym wieku (bodajże 36 lat) winien nadal pracować w wojsku i szkolić następców lub wspomagać proces dowódczy. Niestety, w obecnej sytuacji, gdzie szczyl z apteczki jest bardziej poważany niż oficer, wstyd być żołnierzem. Takiej grandy i bezmyślności nie było w wojsku od lat!

Utworzony: 2017-02-02 15:14:45 ~~do papkin~~

To ja się ciebie zapytam lewaczku - czego nie skomlałeś jak poprzednicy zwalniali wyszkolonych żołnierzy po 12 latach do cywila ?!
Obecna władza jest pozytywnie nastawiona do dobrych zmian - trzeba odkurzyć niektóre "kąty", bo zarosły pajęczyną.