2010-05-05

Lotnictwo – maj 2010

Lotnictwo – maj 2010, a w nim aktualności wojskowe, cywilne i kosmiczne.

Lotnictwo – to profesjonalny miesięcznik poświęcony przeszłości, teraźniejszości i perspektywom rozwojowym lotnictwa wojskowego oraz cywilnego i kosmonautyce. W czasopiśmie są prezentowane najważniejsze wydarzenia lotnicze z kraju i ze świata, analizy i artykuły poświęcone węzłowym problemom rozwoju lotnictwa i kosmonautyki, monografie statków powietrznych z licznymi zdjęciami, sylwetkami barwnymi i rysunkami, opisy linii lotniczych, sił powietrznych, jednostek lotniczych, operacji, bitew i walk, sylwetki ludzi lotnictwa, sprawozdania i relacje z najważniejszych imprez lotniczych. Silną stroną "Lotnictwa" jest szeroki zespół autorski, który gwarantuje rzetelność, różne punkty widzenia na omawiany temat oraz wysoki poziom prezentowanych treści.

W numerze majowym:

- Smoleńska tragedia
- Samolot transportu specjalnego Tu-154M Lux
- Lądowanie w trudnych warunkach atmosferycznych
- Aktualności wojskowe, cywilne i z kosmosu
- Dassault Aviation – podsumowanie 2009 r.
- Wystawa FIDAE 2010
- Wytwórnie samolotów regionalnych w 2009 r.
- Powrót śmigieł do lotnictwa bojowego
- Supertransportowiec C-5 Galaxy
- Singapore Airlines – singapurski narodowy przewoźnik lotniczy
- Lockheed Martin F-35 Lightning II – wczoraj, dziś i jutro
- Symulatory ATC w WSOSP w Dęblinie – historia i teraźniejszość (cz. II)
- Rodzina Ariane (cz. II)
- 2. Pułk Lotniczy "Kraków" (cz. I)
- Samoloty myśliwskie Avia S-199 w Izraelu

Smoleńska tragedia

Uroczystość powitania na warszawskim lotnisku Okęcie tragicznie zmarłego w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego odbywała się według ceremoniału wojskowego dla najwyższych dostojników państwowych. Fot. Maciej Stanecki

Samolot transportu specjalnego Tu-154M Lux leciał z Warszawy do Smoleńska na wysokości 8000 m. 50 km przed lotniskiem, czyli na około 10 minut przed lądowaniem, wieża kontrolna poinformowała załogę, że w Smoleńsku jest gęsta mgła. Wieża również radziła, aby prezydencka maszyna leciała na lotnisko zapasowe w Mińsku, ewentualnie w Moskwie. Piloci chcieli lądować w Smoleńsku, co kilka razy powtarzali przez radio. Spekulacje, że mógł ich ktoś do tego zmuszać, wydają nam się pozbawione podstaw. Zgodnie z przepisami dowódca samolotu sam podejmuje decyzję, czy lądować, i nie musi jej z nikim konsultować – nawet, jeśli na pokładzie jest głowa państwa. Czy było tak w tym przypadku nie wiemy. Na pokładzie byli również szef Sztabu Generalnego WP i dowódca Sił Powietrznych. Czy pilot się z nimi konsultował, nie wiadomo.

Samolot transportu specjalnego Tu-154M Lux z numerem taktycznym 101

10 kwietnia 2010 r. samolot Tu-154M Lux z numerem taktycznym 101 wyruszył w swą najdłuższą podróż, z której już nigdy nie powróci do macierzystego portu... Fot. Michał Petrykowski

Pierwsze rozmowy na temat dostarczenia do Polski samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie Tu-154M podjęto pod koniec lat osiemdziesiątych. Trzysilnikowa maszyna miała zastąpić poprzednią konstrukcję doświadczalnego biura konstruktorskiego im. A. N. Tupolewa – Tu-134A – wykorzystywaną prze 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego z warszawskiego Okęcia od lat siedemdziesiątych. Wybór Tu-154M na samolot transportu specjalnego był zabiegiem dość oczywistym – w tym samym czasie był bowiem finalizowany kontrakt na dostawę maszyn tego typu dla PLL LOT. Środki finansowe na zakup dwóch samolotów zostały przyznane w kwietniu 1989 r., umowę sfinalizowano zaś po koniec następnego miesiąca.

Lądowanie w trudnych warunkach atmosferycznych

Widzialność to wartość względna. Obiekty na ziemi powoli wyłaniają się z mgły (deszczu, zamglenia), początkowo niewyraźnie, a później coraz lepiej. Obiekty kontrastowe widać dalej, a silne światła – najdalej, niekiedy dwa-trzy razy dalej, niż wynosi „oficjalna” widzialność. Dlatego w trudnych warunkach atmosferycznych włącza się też światła pasa i ścieżki podejścia. Fot. Internet

Lotnisko Smoleńsk Siewiernyj to typowe rosyjskie lotnisko wojskowe, wyposażone dla umożliwienia lądowania samolotów w trudnych warunkach atmosferycznych, w tzw. system USL (Urządzenia Ślepego Lądowania), czyli dwie radiolatarnie ogólnokierunkowe. Obie radiolatarnie są ustawione w osi pasa, Dalsza radiolatarnia w odległości około 4000 m od jego początku a bliższa w odległości około 1000 m. Obie radiolatarnie mają też nadajnik radiomarkera, pozwalający na stwierdzenie przelotu nad nimi oraz automatyczne przełączenie radiokompasu z wskazywania kierunku na radiolatarnię dalszą na wskazywanie kierunku na radiolatarnię bliższą. Z USL współpracuje system RSL (Radiolokacyjny System Lądowania), którego głównym elementem jest radar obserwujący ścieżkę podejścia do lądowania. Piloci podchodzą do lądowania jak według systemu USL, ale dodatkowo operator radaru podaje im niezbędne poprawki w kursie i w wysokości w wypadku odchylenia się od ścieżki podejścia do lądowania.

Dassault Aviation – podsumowanie 2009 r.

W ubiegłym roku francuskie siły zbrojne zamówiły kolejną partię sześćdziesięciu wielozadaniowych samolotów myśliwskich Rafale wykonanych w standardzie F3, co zwiększa liczbę zamówionych samolotów tego typu do stu osiemdziesięciu. Fot. Paweł Bondaryk

Na konferencji prasowej 17 marca br. prezes francuskiego koncernu Dassault Aviation Charles Edelstenne przedstawił wyniki działalności wytwórni w ubiegłym roku. Koncern skupia się obecnie na dwóch swoich sztandarowych lotniczych programach – produkcji wielozadaniowych samolotów myśliwskich Rafale oraz odrzutowych samolotów dyspozycyjnych Falcon. W 2009 r. Dassault Aviation przejął również 25,9% udziałów w firmie Thales (dających 20,4% praw do głosowania); za akcje zapłacono firmom Alcatel-Lucent oraz GIMD prawie 2 mld euro. Dostawy nowych maszyn zamknęły się w ubiegłym roku liczbą 14 samolotów Rafale dla francuskich sił zbrojnych oraz rekordową liczbą 77 samolotów dyspozycyjnych Falcon.

Wystawa FIDAE 2010

Wojskowe samoloty specjalne Embraera: z przodu – samolot obserwacji obiektów naziemnych z powietrza EMB-145RS (R-99), a za nim samolot wczesnego ostrzegania i kontroli przestrzeni powietrznej EMB-145SA (E-99). Główne wyposażenie samolotu R-99 to stacja radiolokacyjna Dettwiler z dwoma stałymi antenami zakresu dekametrowego w owiewkach na burtach kadłuba oraz dwoma obrotowymi antenami zakresu centymetrowego pod wspólną owiewką pod kadłubem; inne wyposażenie to głowica optoelektroniczna AN/AAQ-22 Star Safire, a także aparatura rozpoznania radiowego i elektronicznego. Samolot E-99 ma natomiast zabudowany nad kadłubem szwedzki radar ze skanowaniem elektronicznym Erieye oraz sensory rozpoznania radiowego i elektronicznego. Fot. Piotr Butowki

Szesnasta już wystawa FIDAE (Feria Internacional des Aires y del Espacio) miała miejsce w dniach od 23 do 29 marca 2010 r. na terenie międzynarodowego portu lotniczego im. Arturo Merino Beniteza w Santiago de Chole. Wystawa FIDAE przyjęła hasło: "wystawa solidarności". Zdaniem szefa chilijskich sił powietrznych, generała Ricardo Ortegi, FIDAE, "to okazja do podniesienia morale społeczeństwa i pokazania, że Chile nie poddaje się po ostatnim tragicznym trzęsieniu ziemi". W tym roku Chile świętuje 200. rocznicę niepodległości (wybuchu powstania przeciwko Hiszpanom), ale po trzęsieniu ziemi zmniejszono rangę wielu uroczystości. Odwołano uroczysty koktajl na otwarcie wystawy; dochody ze sprzedaży biletów przekazano poszkodowanym w trzęsieniu ziemi.

Wytwórnie samolotów regionalnych w 2009 r.

Pierwsze seryjne samoloty CSeries powinny wejść do wyposażenia linii lotniczych po 2014 r. Na zdjęciu komputerowa wizja nowego samolotu Bombardiera. Fot. Bombardier

W ubiegłym roku trzej najwięksi producenci samolotów regionalnych: brazylijski Embraer, kanadyjski Bombardier i europejski ATR dostarczyli liniom lotniczym 297 samolotów i pozyskali 70 zamówień netto. W stosunku do wyników roku poprzedniego liczba wyprodukowanych samolotów zmniejszyła się o 9%, a sprzedaż zmalała aż o 73%. Zbudowane maszyny były nowoczesnymi i proekologicznymi konstrukcjami oraz dysponowały 24 tys. miejsc pasażerskich. Prognoza rozwoju rynku transportu lotniczego na najbliższe dwie dekady przewiduje dalszy rozwój połączeń regionalnych Analitycy szacują, że przewóz pasażerów wzrośnie ponad dwukrotnie, a flota regionalna zwiększy się z obecnych 11,5 tys. do 17 tys. samolotów.

Powrót śmigieł do lotnictwa bojowego

Embraer EMB-314 Super Tucano jest wytwarzany w dwóch wersjach: jednomiejscowej A-29A i dwumiejscowej A-29B. Samolot jest wyposażony w silnik turbośmigłowy Pratt & Whitney Canada PT6A-68C o mocy 1600 KM, rozwija prędkość 600 km/h, ma wznoszenie 24 m/s i zasięg 1220–4820 km. Fot. Piotr Butowski

Od momentu swojego debiutu pod koniec drugiej wojny światowej samoloty bojowe o napędzie odrzutowym stopniowo zaczęły wypierać z linii klasyczne maszyny napędzane silnikami tłokowymi. Przez następne sześćdziesiąt lat odrzutowce stały się podstawową siłą lotnictwa bojowego większości państw świata. W ostatnich latach daje się jednak zauważyć stopniowy powrót do łask samolotów bojowych posiadających śmigła. W pewnych uwarunkowaniach operacyjno-taktycznych, największe zalety samolotów odrzutowych stają się automatycznie ich głównymi słabościami. W środowisku operacyjnym, w którym przeciwnik nie dysponuje własnym lotnictwem ani nawet zaawansowanymi środkami przeciwlotniczymi, na obszarze operacji o kiepskiej (lub niewystępującej w ogóle) infrastrukturze lotniskowej – odrzutowce stają się bardzo kosztownym luksusem o nie w pełni wykorzystanych możliwościach.

Supertransportowiec C-5 Galaxy

Wielkość jak i udźwig ładowni C-5 Galaxy pozwalają na przewiezienie dwóch czołgów podstawowych M-1 Abrams lub M-60 Patton, sześciu wielozadaniowych śmigłowców transportowych UH-60 Black Hawk, sześciu bojowych wozów piechoty M-2 Bradley lub 36 palet ładunkowych 463L. Poza ładunkami C-5 mogą zabierać na specjalnych fotelach do 345 osób (w tym 75 na pokładzie górnym). Fot. USAF

Ciężki wojskowy samolot transportowy C-5, został zbudowany przez wytwórnię Lockheed, w celu zapewnienia międzykontynentalnego transportu żołnierzy oraz uzbrojenia i sprzętu wojskowego. Galaxy jest największym amerykańskim, wojskowym samolotem transportowym i jedną z największych tego typu maszyn na świecie. C-5 jest zdolny do przewożenia całych jednostek wojskowych wraz z ciężkim wyposażeniem, włączając w to czołgi, w dowolne miejsce na świecie, zapewniając konieczne wsparcie dla walczących wojsk. Oblot Galaxy wykonano 30 czerwca 1968 r., a już 17 grudnia 1969 r. pierwszy taki samolot dostarczono amerykańskim siłom powietrznym.

Singapore Airlines – singapurskie narodowe linie lotnicze

Singapore Airlines jako pierwsza linia lotnicza uruchomiła połączenia w oparciu o największy samolot pasażerski świata – Airbus A380. Pierwszy handlowy rejs odbył się 25 października 2007 r., obecnie takie samoloty są wykorzystywane w połączeniach do Hong Kongu, Londynu, Melbourne, Paryża, Sydney, Tokio i Zurychu. Fot. Airbus

Położony na wyspie Singapur to najmniejszy kraj Azji południowo-wschodniej, sumaryczna powierzchnia tego państwa-miasta, wraz z przynależącymi administracyjnie kilkudziesięcioma innymi wysepkami, wynosi około siedmiuset kilometrów kwadratowych. Nazwa Singapur pochodzi od dwóch sanskryckich słów: singa (lew) i pura (miasto), stąd niekiedy stosowana nazwa Miasto Lwa. Jedno z najgęściej zaludnionych państw na świecie (około 4,5 mln mieszkańców) należy zarazem do najnowocześniejszych i najbardziej rozwiniętych pod względem gospodarczym w regionie. Zarówno położenie, jak i dynamiczny rozwój Singapuru sprawiły, że to mikroskopijne państwo szczyci się jedną z najbardziej znanych i cenionych linii lotniczych na świecie.

Lockheed Martin F-35 Lightning II – wczoraj, dziś i jutro

Program Joint Strike Fighter został zainicjowany w celu zbudowania samolotu zdolnego zastąpić wiele innych typów, co ma doprowadzić do redukcji kosztów ich produkcji i utrzymania. Fot. Lockheed Martin

Wielozadaniowy samolot myśliwski o cechach utrudnionej wykrywalności F-35 Lightning II będzie w pierwszej połowie XXI wieku podstawowym orężem lotniczym wielu sił powietrznych na świecie. Dzięki masowej produkcji będzie, w przeciwieństwie do wcześniejszych konstrukcji o cechach zmniejszonej powierzchni odbicia radiolokacyjnego, najbardziej rozpowszechnionym samolotem w swojej klasie. Niestety, podobnie jak inne konstrukcje lotnicze rozwijane w ostatnich latach, notuje opóźnienia oraz wzrost kosztów – nieodzownych elementów zbyt optymistycznego podejścia do tego typu zadań ze strony producentów. F-35 Lightning II jako bezpośredni następca samolotów F-16 Fighting Falcon i F/A-18 Hornet będzie ich naturalnym zmiennikiem wśród większości państw, które obecnie eksploatują tego typu statki powietrzne. Do tego w dobie wzrastającego zainteresowania dużymi wielozadaniowymi okrętami desantowymi z ciągłym pokładem lotniczym, jego wersja skróconego startu i pionowego lądowania może powtórzyć sukces samolotów Harrier.

Symulatory ATC w WSOSP w Dęblinie – historia i teraźniejszość (cz. II)


Wizualizacja 3D lotniska Poznań-Krzesiny w symulatorze ARTMACS. Fot. Autor zrzutu ekranu Dariusz Kołodziejski

Ośrodek Szkolenia Lotniczego Służb Ruchu Lotniczego w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie prowadzi następujące szkolenia: wstępne do licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego w zakresie podstawowym, wstępne do licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego w zakresie uprawnienia kontroli lotniska instrumentalnej z uprawnieniem uzupełniającym kontroli lotniska – ADI/TWR, odświeżające kompetencje kontrolerów ruchu lotniczego oraz sytuacje szczególne i niebezpieczne w ruchu lotniczym dla licencjonowanych kontrolerów ruchu lotniczego, do uzyskania świadectwa operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej lotniczej (bez prawa egzaminowania).

Rodzina Ariane (cz. II)

Rakieta nośna Ariane-5GS – to ostatnia – trzecia – wersja standardowej Ariane-5G. Rakieta startowała do tej pory sześciokrotnie, w zapasie pozostał jeszcze jeden egzemplarz tego modelu. Fot. ESA

31 stycznia 1985 r., na posiedzeniu Rady Dyrektorów ESA, zaakceptowano przedstawiony 14 czerwca 1984 r. plan wybudowania samodzielnej, europejskiej stacji kosmicznej Columbus. W myśl pierwotnej idei, miała się ona składać z trzech elementów: okresowo obsługiwanej niehermetycznej platformy MTFF (Man-tended Free-Flyer), modułu ciśnieniowego APM (Attached Pressurized Module) oraz niezależnej, bezzałogowej obserwacyjnej platformy biegunowej PPF (Polar Platform). MTFF miała być dwa razy w roku obsługiwana przez niewielki, europejski prom kosmiczny Hermes, który miał również dowozić załogę do laboratorium. Wszystkie elementy miały być wyniesione na orbitę za pomocą nowej rakiety, bo nawet istniejąca wówczas jeszcze wyłącznie na papierze Ariane-4 w swej najsilniejszej wersji, miała zaledwie połowę wymaganej nośności.

2. Pułk Lotniczy "Kraków" (cz. II)

W 1971 r. 2. Pułk Lotnictwa Myśliwskiego otrzymał z 40. PLM dwie eskadry samolotów myśliwskich MiG-21PFM, stając się w ten sposób pierwszym pułkiem całkowicie przezbrojonym w takie myśliwce w polskim lotnictwie wojskowym. Fot. WAF

Podstawę rozbudowy polskiego lotnictwa na Wschodzie stanowiły wytyczne dowódcy 1. Armii Polskiej z 31 marca 1944 r. oraz jego rozkaz z 1 kwietnia tegoż roku, który nakazywał m.in. sformowanie 2. Pułku Nocnych Bombowców. Formowanie pułku rozpoczęto 1 kwietnia 1944 r. na lotnisku Grigoriewskoje, przeznaczonym do organizacji i szkolenia polskich jednostek lotniczych. Na dowódcę wyznaczono płk. Józefa Smagę, oficera radzieckiego polskiego pochodzenia, szefem sztabu został ppłk Jan Korotkiewicz. Zgodnie z etatem Nr 015/264 w skład pułku miało wchodzić 154 żołnierzy (101 oficerów, 44 podoficerów i 9 szeregowców, w tym 35 pilotów i 34 nawigatorów), zorganizowanych w trzy eskadry bojowe. Pułk miał być wyposażony w 32 samoloty typu Po-2. Jednostka otrzymała nazwę "Kraków". Było to nawiązanie do roli tego miasta w historii Polski, a także w dziejach lotnictwa polskiego, w Krakowie w 1918 r. powstała bowiem jedna z pierwszych lotniczych eskadr odradzającego się państwa polskiego. Ponadto przed wojną na lotnisku Rakowice bazował 2. Pułk Lotniczy, którego eskadry walczyły w wojnie obronnej w 1939 r.

Samolot myśliwski Avia S-199 w Izraelu

Fotografia przedstawia jedyną zachowaną izraelską Avię S-199, eksponowaną w Muzeum Sił Powietrznych Izraela w Hacerim. Samolot jest po renowacji przeprowadzonej w 2004 r., kiedy to otrzymał numer D-120, w rzeczywistości jest to D-121.Fot. ze zbiorów Joawa Efrati.

Mezek (muł) to zwierze uparte, a nawet krnąbrne i właśnie taki przydomek zyskał samolot myśliwski Avia S-199. Po części dzięki swemu rodowodowi (Messerschmitt Bf 109), ale przede wszystkim z racji swych, poniekąd problematycznych, własności lotnych. W swojej epoce była to konstrukcja o zupełnie już niewystarczających osiągach, z grubsza odpowiadających pierwszej wojennej wersji swego protoplasty Bf 109E, ale mimo to odegrała ważną rolę w powojennej odbudowie czechosłowackiego lotnictwa wojskowego i miała też swój udział w powstaniu, rodzącego się w bojach Wojny o Niepodległość, lotnictwa izraelskiego.

jg

Ocena:  
( 6 )      nie oceniany
  Opinii:  

466

  

Dodaj swoją opinię

Utworzony: 2017-05-21 02:57:23 ~~Roberpata~~

Venta De Baclofeno Purchase Antabuse Usa Get 800 Mg Gabapentin Online Legally Stendra Drugs In Internet Visa Buy Kamagra Alldaychemist Com Propecia How Long For Results 1 Mg Viagra Online Cheap Cialis Y Glaucoma Prednisolone Without Prescription Cialis Online Pharmacy Kamagras En Ligne Compra Cialis Online Senza Ricetta Medica Cheap Cialis 20mg Keflex And Hcpcs Furosemide 40 Mg Without Perscription Kamagra Jelly Online Cheap Combivent No Prescription Needed Cialis For Sale In Canada 168 Zoloft 100mg Acheter Viagra En Europe Propecia Tumore Colon Xenical Price Wo Viagra Bestellen Cvs Online Pharmacy Tadacip Cialis Cost Propecia Libido Low Testosterone Child Dosage For Amoxicillin Ordina Cialis Online 75mg Clomid As stateowned lenders BTN has cooperated Oni said BTN also offered Govt to issue child identity cards this year We will build million houses trillion to Rp. cash advance FDIC Money Smart An Adult Education Program N Y No Limit MS N N No Limit MO mon N N No Limit NE N N NV To be set by regulation N N No Limit NC N Y No Limit OH mon mon.Priligy Patent Can I Buy Zoloft Online Nombre Droga Generica Viagra Buy 250mg Amoxicillin Online Zoloft Online Usa Comprare Kamagra Piccola QuantitР С–Р’В Lasix Purchase Cheap Viagra Tablets Levitra 10mg Blog Comprar Cialis Super Active Buy Implicane Online Ajanta Kamagra Articulo 52 Generic Cialis Usa Cialis Medicaments Generiques Zithromax Website Where To Order Cialis Zithromax Cat Walmart Formulary Purchase Viagra Does Keflex Work For Boils Buy Generic Plavix Online Generic Kamagra Cheap Forum Achat Cialis En Ligne Does Amoxicillin Affect Apri Cheap Cheap Viagra Viagra Generico Miglior Prezzo Precio Viagra Con Receta Purchase Generic Zoloft Acheter Du Viagra En Andorre Isotretinoin tab internet pharmacy with free shipping Buy Cheap Cialis On Line How To Buy Amoxicillin On Line Amoxicillin With Milk Products Buy Kamagra Cheap Cialis O Levitra Cual Es Mejor

Utworzony: 2017-05-19 01:01:35 ~~RichardTer~~

mvycbdp

http://www.al-parco.it/838-nike-hypervenom-phantom-calcetto.html
http://www.ascdiromagna.it/860-skechers-verdi.htm
http://www.ardaland.it/961-scarpe-uomo-suola-vibram.asp
http://www.battagliamontecassino.it/jimmy-choo-cinderella-prezzo-792.html
http://www.angelocomisso.it/848-nike-mercurial-x-calcetto.html

Giuseppe Zanotti Rimini
Ysl Scarpe 2017
Scarpe Manolo Blahnik Prezzi
Mbt Scarpe Torino Via Garibaldi
Nike Tiempo Legend 6 Nere

Utworzony: 2017-05-18 18:10:06 ~~ThomasHemn~~

cwjfeuk

http://www.aldente-restos.fr/reebok-leather-femme-098.php
http://www.evil-e-low.de/885-air-presto-ultra-flyknit.html
http://www.dresden2020.de/296-nike-hyperadapt-1.0.php
http://www.aj-proprete.fr/091-vans-femme-porté-slim.php
http://www.christelle-barbin.fr/869-converse-basse-femme-grise.php

Air Force Pink
Nike Air Force Brown
Nike Cortez Yg
Nike Lunarglide 6 Review
Adidas Femme Blanche Dentelle

Utworzony: 2017-05-14 11:10:23 ~~ThomasHemn~~

zhlwcme

http://www.calzaturificiorenata.it/gucci-scarpe-tacco-118.htm
http://www.clubdelcosto.it/261-scarpe-ginniche-valentino.asp
http://www.clubdelcosto.it/936-sandalo-giuseppe-zanotti.asp
http://www.ascdiromagna.it/793-calzature-mbt-listino-prezzi.htm
http://www.al-parco.it/839-nike-hypervenom-nere-e-gialle.html

Rivenditori Vibram Italia
Louis Vuitton Scarpe Basse
Nike Tiempo
Nike Hypervenom 3 Tf
Mizuno Shoes

Utworzony: 2017-05-12 00:01:36 ~~CurtisGype~~

dhfslrk

http://www.los-granados-apartment.co.uk/382-adidas-originals-gazelle-grey-trainers.html
http://www.los-granados-apartment.co.uk/972-adidas-stan-smith-turquoise.html
http://www.ideelle.fr/473-asics-tiger-onitsuka-2013.html
http://www.ileauxtresors.fr/ultra-boost-kanye-687.htm
http://www.los-granados-apartment.co.uk/194-boost-adidas-black.html

Ultra Boost All Black
Adidas Superstar White Men
Buy Nike Air Presto Triple Black
Puma Fenty Homme Rouge
Nike Air Max 95 Ultra Jacquard Grey