2015-06-25

GE wyprodukuje największy silnik na świecie dla B777X

GE9X będzie największym silnikiem na świecie, przewidziany jest do napędzania B777X. Jednostka dopiero powstaje, a rozpoczęcie jej testów przewidziane jest na początek przyszłego roku.

Podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu GE wraz z partnerami zdobyło nowe kontrakty o łącznej wartości 19 miliardów dolarów. Wśród zamówień znalazł się m.in. powstający w tej chwili nowy silnik GE9X, który zasili Boeinga 777X.

GE i CFM International – spółka współtworzona przez GE i francuską firmę Snecma (Safran), podpisały nowe kontrakty o łącznej wartości wynoszącej 19 miliardów dolarów. GE zdobyło kontrakty o wartości 5,4 miliarda dolarów, w tym zamówienia na nowy silnik GE9X. Jednostka dopiero powstaje, a rozpoczęcie jej testów przewidziane jest na początek przyszłego roku. Jako największy silnik na świecie, GE9X zasilać będzie Boeinga 777X.

W konstrukcji silnika zastosowano łopatki wentylatora czwartej generacji, kompozyty o osnowie ceramicznej i części wytworzone w technologii druku 3D. W porównaniu do GE-115B, który jest dziś najpotężniejszym silnikiem na świecie, efektywność paliwowa GE9X będzie o 10 procent wyższa.

Kontrakty podpisane przez CFM opiewają na wartość 14 miliardów dolarów i dotyczą najnowszej linii silników LEAP oraz modelu CFM56 zasilającego odrzutowce wąskokadłubowe, w tym wiele Boeingów 737. Kontrakty obejmują zamówienia, umowy wstępne oraz długoterminowe umowy serwisowe.

Jak dotąd CFM otrzymało zamówienia na 9550 silników LEAP o łącznej wartości 134 miliardów dolarów (według cen katalogu).



Silnik LEAP podczas testów (fot. CFM International)

To była dla nas niezwykle udana impreza. W zaledwie trzy dni wartość naszych dotychczasowych zamówień wzrosła ponad dwukrotnie – powiedział Jean-Paul Ebanga, prezes i dyrektor generalny CFM.

Na zdjęciu tytułowym silnik GEnx nowego Dreamlinera należącego do Vietnam Airlines

Źródło: GE

Ocena:  
( 8 )      bardzo słaby
  Opinii:  

0

  

Dodaj swoją opinię