2016-02-17

Airbus wzmacnia pozycję lidera w regionie Azji i Pacyfiku

W 2015 roku Airbus jeszcze bardziej umocnił swoją wiodącą pozycję w regionie Azji i Pacyfiku. Producent prognozuje wysokie, stabilne zapotrzebowanie na samoloty w ciągu następnych 20 lat.

W 2015 roku Airbus jeszcze bardziej umocnił swoją wiodącą pozycję w regionie Azji i Pacyfiku, zdobywając w ciągu całego roku 421 zamówień netto od 17 linii lotniczych i firm leasingowych, co stanowiło 39 procent całości zamówień netto firmy w 2015 roku opiewających na 1 080 samolotów.

W ciągu 12 miesięcy zeszłego roku producent dostarczył – bezpośrednio lub poprzez firmy leasingowe – 232 nowe samoloty 40 operatorom w całym regionie. Stanowiło to 44 procent całkowitej produkcji firmy w ciągu roku wynoszącej 635 samolotów, co podkreśla znaczenie tego regionu dla producenta.

Wyniki firmy w regionie Azji i Pacyfiku ogłosili dziś Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny firmy Airbus, oraz John Leahy, wiceprezes ds. sprzedaży, na otwarciu targów lotniczych Singapore Air Show.

Wybiegając w przyszłość, w ciągu następnych 20 lat Airbus spodziewa się utrzymać swoją pozycję lidera sprzedaży nowych samolotów w regionie Azji i Pacyfiku.

Podczas prezentacji najnowszej prognozy firmy dla regionu John Leahy powiedział, że coroczny wzrost ruchu pasażerskiego o 5,6 proc. przyczyni się do zaistnienia zapotrzebowania na około 12 800 nowych samolotów o wartości 2 bilionów dolarów, co stanowi 40 proc. globalnego zapotrzebowania wynoszącego 32 600 samolotów w ciągu następnych 20 lat i obejmuje prawie połowę wszystkich dostaw samolotów szerokokadłubowych na świecie, a także ponad jedną trzecią całości dostaw samolotów wąskokadłubowych.

W ciągu ostatnich 10 lat Airbus był liderem w dostawach samolotów w regionie Azji i Pacyfiku, zarówno w segmencie samolotów wąskokadłubowych, jak i szerokokadłubowych. W okresie tym rodzina samolotów A320 stanowiła 64 proc. zamówień netto w kategorii samolotów wąskokadłubowych, a samoloty szerokokadłubowe Airbus, czyli A330, A350 XWB i A380, zdobyły łącznie 56-procentowy udział w zamówieniach.

Pełna linia produktów Airbus obejmuje znakomicie sprzedającą się rodzinę samolotów A320 w segmencie samolotów wąskokadłubowych, popularny model A330 oraz zupełnie nowy A350 XWB w kategorii samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości, a także flagowy model A380 w segmencie bardzo dużych samolotów. Na rynku samolotów towarowych Airbus oferuje obecnie nowy model A330-200F oraz program A330 Passenger-to-Freighter (A330P2F).

Prognoza dla Azji i Pacyfiku na następne 20 lat – najważniejsze liczby

  • Wzrost ruchu pasażerskiego o 5,6 proc. rocznie (światowa średnia: 4,6 proc.)
  • Flota samolotów w regionie Azji i Pacyfiku powiększy się z obecnych 5 600 do 14 000 samolotów
  • Zapotrzebowanie na 12 810 nowych samolotów o wartości 2 bilionów dolarów
  • 40 proc. całkowitego światowego zapotrzebowania wynoszącego 32 600 samolotów w ciągu następnych 20 lat
  • 3 760 samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości i 720 bardzo dużych samolotów = 46 proc. światowego zapotrzebowania na samoloty szerokokadłubowe (9 600)
  • 8 330 samolotów wąskokadłubowych = 36 proc. światowego zapotrzebowania na samoloty wąskokadłubowe (23 000)

  • Zamówienia netto w okresie 2006-2015 w regionie Azji i Pacyfiku

  • Samoloty wąskokadłubowe – Airbus: 2 924 z 4 589 ogółem = 64 proc.
  • Samoloty szerokokadłubowe – Airbus: 666 z 1 187 ogółem = 56 proc.

  • Źródło: Airbus

    Ocena:  
    ( 0 )      nie oceniany
      Opinii:  

    0

      

    Dodaj swoją opinię