2009-06-23

Aero kwiecień – czerwiec 2009

Aero jest magazynem ogólnolotniczym ukierunkowanym na historię lotnictwa wojskowego, z monografiami samolotów i śmigłowców, bogato ilustrowanymi zdjęciami oraz barwnymi sylwetkami. Magazyn powstał w 2006 roku i jest wydawany raz na trzy miesiące. Wydawcą Aero jest Oficyna Wydawnicza Kagero, odpowiedzialna także za takie tytuły jak m.in. Armia, Militaria XX wieku oraz Super Model.



W numerze 2/2009:

1. Z szachownicą
– Tragiczne pokazy;
– Udział polskich pilotów myśliwskich w bitwie o Anglię;
2. Bitwy i Kampanie
– Tragedia koło przylądka Waios;
3. Monografia
– Nakajima Ki-43 Hayabusa;
4. Fotoreportaż
– Szkolenie kwalifikacyjne w Bazie Sił Powietrznych Volkel;
5. W zbliżeniu
– F-15E. W obiektywie Toma Żmudy;
6. Hobby
– F-15E w miniaturze.

Tragiczne pokazy – Treść tego dokumentu nawiązuje do mało znanej historii z dziejów polskiego lotnictwa morskiego, która do chwili obecnej pełna była znaków zapytania i niedomówień. Podczas uroczystych obchodów Święta Żołnierza i zarazem przesuniętego o miesiąc Święta Polskiego Lotnictwa Morskiego, zorganizowanych w Pucku 15 sierpnia 1922 roku.

Udział polskich pilotów myśliwskich w bitwie o Anglię – Pierwszych 50 polskich lotników dotarło na Wyspy Brytyjskie 8 grudnia 1939 roku. Kolejne transporty wyruszały co 10–14 dni i ostatecznie do 1 czerwca 1940 roku do Wielkiej Brytanii przybyło 2164 osób. W założeniu sztabowców mieli oni stanowić przyszłe kadry polskich dywizjonów bombowych. Lotników skierowano na kursy językowe, w których szczególny nacisk położono na specjalistyczną terminologię oraz znajomość regulaminów i przepisów obowiązujących w Royal Air Force (RAF).

Tragedia koło przylądka Waios – Wiosną 1944 roku linia obrony strategicznej Japonii przebiegała przez Malaje, Jawę, Sumatrę, Borneo, Celebes, północno-zachodnią część Nowej Gwinei, Filipiny, Karoliny, Mariany i Wyspy Bonin, sięgając na północy do Wysp Kurylskich. Zgodnie z założeniami tokijskiego sztabu generalnego Amerykanie nie mogli przekroczyć tej granicy, obejmującej życiowo ważne dla cesarstwa terytoria. Sytuacja militarna Japonii przedstawiała się w tym czasie niezbyt optymistycznie. Inicjatywa strategiczna pozostawała przy Amerykanach, armia japońska uwikłała się w ciężkie walki w Birmie, Chinach i na Nowej Gwinei, a marynarka wojenna ze zdziesiątkowanym i odtwarzanym dopiero lotnictwem pokładowym nie mogła na razie myśleć o działaniach zaczepnych.

Nakajima Ki-43 Hayabusa – Wychwalany przez japońską propagandę w pierwszych miesiącach wojny na Pacyfiku, Ki-43 Hayabusa faktycznie wzbudzał respekt u alianckich lotników. Jednak powstały wówczas mit o jego „niezwyciężoności” był efektem nie tyle jakichś nadzwyczajnych zalet samego samolotu, co raczej znakomitego wyszkolenia japońskich pilotów i zarazem słabości alianckiego lotnictwa. Wraz z upływem czasu Ki-43 okazał się przeciwnikiem całkiem przeciętnym i stosunkowo łatwym do pokonania.

Szkolenie kwalifikacyjne w Bazie Sił Powietrznych Volkel – W kwietniu 2007 roku 306 Dywizjon opuścił bazę Volkel i wyruszył do Bazy Sił Powietrznych Springfield w Ohio. Czternaście holenderskich F-16 wraz z czternastoosobowym personelem rozpoczęło swoje stacjonowanie w USA. Po odbyciu wstępnych treningów na samolotach T-37 i T-38 nowi piloci zostali przeniesieni z Bazy Sił Powietrznych Shepherd do bazy Springfield.

F-15E. W obiektywie Toma Żmudy

F-15E w miniaturze – Oferta modeli samolotów F-15E na rynku modelarskim jest bardzo bogata. W najmniejszych miniaturach w skali 1/100 zwykle prowadzi prym Revell, oferując modele do szybkiego samodzielnego montażu bez kleju tzw. easy kit. Jest to raczej model sylwetkowy niż replika oryginału. Chcącym mieć model F-15E polecam skalę najpopularniejszą nadal na rynku, czyli 1:72. A tu oferta jest znacznie ciekawsza.

Ocena:  
( 1 )      bardzo słaby
  Opinii:  

146

  

Dodaj swoją opinię

Utworzony: 2017-01-18 22:21:40 ~~viagra without a doctor prescription~~

The nicest manifest indicates that high blood albatross does not lead to headaches or nosebleeds, except in the case of hypertensive turning-point, a medical exigency when blood difficulties is 180/110 mm Hg or higher. If your blood pressure is unusually weighty viagra without a doctor prescription you maintain problem or nosebleed and are premonition unwell, on the back burner serve five minutes and retest. If your reading remains at 180/110 mm Hg or higher, come for 9-1-1.

Utworzony: 2017-01-18 21:55:44 ~~viagra without a doctor prescription~~

The rout demonstration indicates that enormous blood pressure does not justification headaches or nosebleeds, except in the turn out that in the event of of hypertensive catastrophe, a medical emergency when blood difficulties is 180/110 mm Hg or higher. If your blood intimidate is unusually high viagra without a doctor prescription you accept bane or nosebleed and are premonition unwell, stand by five minutes and retest. If your reading remains at 180/110 mm Hg or higher, come for 9-1-1.

Utworzony: 2016-12-31 03:02:24 ~~Amber~~

kan du få viagra resept online